ganduri...

Tineri, incotro?!

                 Imi pun aceasta intrebare de ceva timp. Nu stiu incotro ne indreptam cu toti, in ce directie o luam. In fiecare zi am parte numai de prosti (fara suparare), de persoane care nu stiu sa faca altceva decat sa iasa in evidenta in mod negativ si sa ma indispuna.

                 Nu stiu, poate am imbatranit eu, dar o mare parte din adolescenti de astazi sunt tot mai tupeisti, analfabeti, indecenti. Fetele vorbesc ca baietii, se comporta ca ei. Astazi, in metrou, am ramas pur si simplu socata. Eram cu o prietena, ne intorceam acasa si in metrou erau trei fete, pana in 17 ani, care dezbateau cu mare patima cazul fetei batjocorita de colega sa. Dar foloseau un limbaj atat de urat, incat nu are rost sa vi-l spun. Pai asta este comportament demn de o domnisoara? Deja am ajuns ca in SUA, unde este normal sa iti bati joc de un coleg/o colega, care nu se incadreaza in tiparul 90-60-90 sau care are o situatie materiala slaba. Unde ajungem fratilor? Bine, nu stiu de ce imi pun intrebarea asta, cand la tv nu vezi altceva decat scandaluri, pitipoance care se cred vedete, dupa ce au aparut la tv dezbracate. Acum, nu conteaza ce scoala ai facut,atata timp cat esti „prietena” cu persoana care trebuie. Adolescentele le considera model in viata pe Dragusanu sau Crudu, si multe altele ca ele:))

                 Nu vreau sa fiu rea, dar dragele mele, schimbati-va prioritatile, indreptati-va spre citit, spre sport sau activitati care va pregatesc pentru cariere unde conteaza cultura, decenta, studiile pe care le ai si, cel mai important, cei 7 ani de acasa, nu cat de scurta e fusta pe care o purtati. Daca intrebi un tanar care este ultima carte citita, nu stie ce sa raspunda, sau este impresionat de Abecedar, cum a scris, in vara la BAC, un elev :)) . Si mai dati vina si pe profesori, care vai draga nu v-au predat materia. Dragilor, eu am avut in liceu o dna profesoara de romana, la a carei ora, ma jucam pe telefon, sau jucam x si 0 cu colega de banca. Dansa venea la ora si ne citea comentarii din carti. Insa asta nu m-a impiedicat sa citesc tot ceea ce a trebuit sa citesc, toate romanele, nuvelele, sa invat toate poeziile din curricula, sa ma pregatesc pentru BAC. Am facut asta singura, mi-am invatat comentariile si am citit mult, foarte mult.

                  Dar daca tu, ca absolvent de liceu, nu stii ca Eminescu a scris Luceafarul (o capodopera a literaturii romanesti) nu stiu ce pretentii pot sa mai am. Singurii vinovati pentru ratarea voastra sunteti voi. Asa ca nu mai dati vina pe parinti, profesori, pe schimbarile din invatamant.

                  Va dau un singur sfat, asa, ca de la un tanar la altul: cititi. Cititi mult, cititi romane, nuvele, poezii, tot ceea ce prindeti, cititi Eminescu, Slavici, Preda, Arghezi, Coelho, si tot asa. Citind, va dezvoltati vocabularul, descoperiti lucruri noi, va antrenati imaginatia.

                   Si mai luati in calcul si sfaturile pe care vi le dau parintii, bunicii, oamenii in varsta, chiar aveti ce invata de la ei.

Si cine stie, poate intr-o zi o sa fim iar mandrii de voi!

Lasă un răspuns

