ganduri...

M-am gandit in ultimele saptamani sa scriu ceva frumos de Romania. Dar nu am gasit nimic. Poate nu mai vad eu bine sau poate nu am dat peste ceva care sa ma faca sa spun: „Wow, tara asta are si partile ei bune”, si aici ma refer la oameni, societate, in niciun caz nu ma gandesc la locuri.

Imi este rusine ca traiesc intr-o tara in care nu puteti sa acceptati modul de viata sau dorintele altcuiva. Si da, ma refer la voi, cei care ati huiduit la inmormantarea lui Sergiu Nicolaescu. Eu cred ca, o data ce imbatranesti, iti pierzi mintile. Astfel nu imi explic manifestatiile de la Cercul Militar si tot tam-tam-ul creat pe seama mortii marelui regizor. Da, a fost un MARE REGIZOR, care ne-a reprezentat tara atat de frumos in toata lumea. Fratilor, daca el a vrut sa fie incinerat si nu a vrut sa ii fie vazut trupul neinsufletit, ce dracu aveti voi cu el? Orice ar fi, ca il inmormantau crestineste sau ca i-au incinerat trupul, tot aia e. Sau ce, atunci cand te duci sa aprinzi o lumanare sau sa ii pui o floare la mormant, el este acolo? Nu, nu este. Este doar partea fizica a lui, sufletul nu mai este acolo. Si va mai dati mari crestini, cu bisericile voastre cu tot. Sunt o persoana credincioasa, cred cu tarie in Dumnezeu si in viata de apoi, dar am ajuns la concluzia ca preotii sunt niste escroci care nu fac decat sa ceara bani pentru absolut orice. Sa nu va prind ca imi spuneti ca este corect sa dai bani sa iti botezi copilul sau sa te casatoresti religios. Bullshit, asa ceva ar trebui interzis. Sau nu ati vazut profitul pe care il au bisericile an de an. Lasati-ma, ca am vazut preoti care injura de mama focului, care isi inseala sotiile si care le agreseaza fizic si verbal. Astia sunt trimisii lui Dumnezeu?! Inainte aveam incredere in preoti dar de cand am vazut atatea cazuri cu preoti „pacatosi” (ca sa fiu draguta) nimeni nu ma mai poate convinge sa am incredere in vreunul. Poate doar in aceia care traiesc in manastiri sau schituri, izolati de restul lumii. Si nici aia nu ma mai prea conving. Motivul pentru care mai merg la biserica este pentru ca atunci ma simt apropiata mai mult de El, simte o anume liniste. Nu am fost o persoana religioasa, ca sa mearga zi de zi la biserica, la manastiri sau la moastele nu stiu carui Sfant. Asta ma face o pacatoasa?! Eu zic ca nu. Credinta o porti in suflet, nu o arati prin numarul de vizite la biserica. Nu trebuie sa te lauzi ca eu am donat nu stiu cat, ca ma fost la biserica X sau Y, ca am facut lucrul ala pentru aproapele meu. Trebuie sa pastrezi asta doar pentru tine, nu trebuie sa te lauzi sa afle tot poporul. Am prins o discutie intre Oreste si un preot si, mai marele bisericii, critica dur decizia lui Sergiu Nicolaescu de a fi incinerat. Dar cand a fost intrebat de Oreste daca i se pare corect sa fie taxati toti oameni care vor sa se casatoreasca sau sa isi boteze copii, a ramas fara cuvinte. Normal, ca doar de unde sa isi cumpere ei masinutele alea care sa ii duca peste tot in tara. Ca na, nu este posibil sa mearga cu transportul in comun sau cu o masina normala, trebuie sa fie masini de lux, sa stea oameni comfortabil.

Asa ca, va rog, mai lasati-ma in pace cu toata harababura asta ca m-am saturat sa va aud prin metrou sau ratb cat de saraci/ bolnavi/amarati sunteti voi.

Si ne mai intrebam de ce la americani, englezi, germani etc este mai bine si la noi este atat de greu. De aia, pentru ca traim intr-o tara cu oameni rai, egoisti, lenesi, care sunt in stare sa iti dea cu ceva in cap daca nu esti de acord cu principiile lor.

M-am saturat de tara asta, imi este sila sa traiesc aici. Daca as putea, maine as pleca cat mai departe si nu m-as mai intoarce niciodata. As uita de tot, cu toate ca imi iubesc tara atat de mult, insa urasc oameni care traiesc aici, ma rog, o parte din ei. Ca mai sunt si cateva exceptii.

Dure cuvinte, nu? Stiu, si credeti-ma ca ma doare sa le spun, este foarte greu si foarte trist sa gandesti asta despre propria tara. Insa, nu mai trebuie sa ignoram adevarul. Si, ne place sau nu, asta este purul adevar. Si aici ma refer la omeni, la romani, nu la locuri, munti, ape, rauri etc. , pe care in astfel de momente le vad ca pe niste fiinte, care s-au saturat si ele de noi, cei care le populam sau le poluam, le distrugem zi de zi.

Poate am mai avea o speranta daca am invata sa fim mai putin egoisti, sa ajutam pe cineva fara sa cerem ceva in schimb, daca am accepta pe fiecare asa cum este, daca, in loc sa ne plangem, am face ceva sa schimbam mentalitatea asta de roman, sa ne ajutam intre noi si sa facem tot posibilul sa cream o Romanie mai frumoasa, mai pozitiva si mai unita. Daca…

Lasă un răspuns

