ganduri...

O metafora a lucrurilor esentiale!

Ce conteaza cel mai mult in viata pentru voi?Familia, prietenii, educatia, banii, statutul social? Consider ca pentru a avea viata pe care ti-o doresti trebuie sa stii de la inceput ce este cel mai important pentru tine si trebuie sa iti stabilesti clar prioritatile. Trebuie sa stii ce compromisuri esti capabil sa faci, la ce anume va trebui sa renunti, totul depinde de tine, esti singurul care poate sa aleaga pentru tine. Nu conteaza ce iti spun ceilalti, nu conteaza ce fac ceilalti, trebuie sa te gandesti doar la propria persoana. Unii isi doresc o familie, copii, o viata linistita. Altii isi doresc o cariera, un statut social, o conditie materiala foarte buna.

Putem sa le combinam pe amandoua sau trebuie sa alegem una dintre variante? Este greu de raspuns, pentru ca sunt persoane care le imbina perfect pe amandoua, si persoane care au trebuit sa renunte la una dintre ele. Care este diferenta dintre cele doua categorii? Poate unii au facut compromisuri mai mari, sau poate asta a fost decizia lor, asta au vrut de la inceput. Depinde de fiecare in parte, de ceea ce este cel mai important pentru ei.

M-am confruntat pana acum cu prejudecatile celor din jur, cu ideea aceea preconceputa de la tara ca trebuie neaparat sa ma casatoresc si sa am copii. Sa stau acasa la cratita, sa fiu dependenta de viata de familie ( da, exista astfel de persoane si in 2013:D). Si daca nu vreau sa fac asta?! Da, imi doresc o familie si copii, insa pe primul plan se afla cariera mea, mi-am stabilit prioritatile de foarte mult timp. Nu tin cont de parerea celor din jur, nu cand este vorba de viata mea. Mi se pare amuzant, insa ma regasesc in totalitate in cuvintele ce urmeaza: ‎”Oh, I’m sorry. I didn’t realize you were an expert on my life and how I should live it. Please continue while I take notes.

Nu vreau ca peste cativa ani sa regret ca nu am facut ceea ce am simtit si ca i-am lasat pe altii sa imi dicteze viata. Nu vreau sa devin o femeie dura, pentru care conteaza doar banii si statutul social, dar nu vreau nici sa am o viata monotona, sa depind de un barbat (no offense).

Desi stiu ce vreau de la viata,  asta nu inseamna ca am renuntat la familie sau prietenii. Nu voi renunta sa imi realizez  visul de a fi independenta, de a face ceea ce iubesc.

Ce fel de persoana sunt daca astea sunt prioritatile mele? Unii ar crede ca sunt nebuna, altii ca fac ceea ce este corect. Insa va spun un secret: nu imi pasa de parerile lor;))

Nu ma intelegeti gresit, stiu sa accept si complimente dar si critici. Daca primesc un sfat de la o persoana pe care o respect si daca imi demonstreaza ca ceea ce fac este gresit, accept cu toata inima si ii urmez sfatul. Astept ca cei care ma cunosc si sunt in masura sa imi dea aceste sfaturi sa o faca. Sunt o persoana sincera si mereu am spus lucrurilor pe fata, iar daca am gresit mi-am asumat greseala, si astept ca si ei sa faca acelasi lucru.

Povestea de mai jos m-a inspirat sa scriu postul acesta. Sper sa va ajute si pe voi sa va stabiliti prioritatile si sa aflati ce doriti cu adevarat de la viata. Bafta!:)

O metafora a lucrurilor esentiale!

Un profesor de filosofie stãtea în fata clasei având pe catedrã câteva lucruri… Când ora a început, fãrã sã spunã un cuvânt, a luat un borcan mare gol, pe care l-a umplut cu mingi de golf. I-a întrebat pe studenti dacã borcanul este plin si acestia au convenit cã era.

Profesorul a luat atunci o cutie cu pietricele pe care le-a turnat în borcan, scuturându-l usor. Pietricelele au umplut golurile dintre mingile de golf. I-a întrebat din nou pe studenti dacã borcanul era plin, iar acestia au fost de acord cã era.

Profesorul a luat dupã aceea o cutie cu nisip pe care l-a turnat în borcan. Firesc nisipul a umplut de tot borcanul. I-a întrebat din nou pe studenti cum stãtea treaba, iar acestia au rãspuns în cor „pliiiiiin”!

Profesorul a scos de sub catedrã douã cesti cu cafea pe care le-a turnat în borcan umplându-l de aceastã datã definitiv. Studentii au râs. Dupã ce hohotele s-au domolit, profesorul spus: „Acum as dori sã întelegeti cã acest borcan reprezintã viata voastrã.

Mingile de golf reprezintã lucrurile importante pentru voi: familie, copii, sãnãtate, prieteni si pasiunile voastre. Dacã totul ar fi pierdut în afarã de acestea, viata voastrã ar fi tot plinã.

Pietricelele sunt celelalte lucruri care conteazã pentru voi: serviciul, casa, masina, iar nisipul e restul lucrurilor mãrunte. Dacã veti începe cu nisipul, nu veti mai avea unde sã puneti mingile de golf si pietricelele.

La fel si în viatã, dacã îti irosesti tot timpul si energia pentru lucrurile mici, nu vei avea niciodatã timp pentru lucrurile importante pentru tine. Acordã atentie lucurilor importante pentru fericirea ta. Ai, în primul rând, grijã de mingile de golf, ele conteazã cu adevãrat.

Stabileste-ti prioritãtile, restul e doar nisip ! ”

Unul dintre studenti a ridicat mâna interesându-se ce reprezentau cele douã cãni de cafea. Profesorul a zâmbit:

„Mã bucur cã întrebi asta, ele vor doar sã arate cã, oricât de plinã ar pãrea viata ta, e loc întotdeauna pentru douã cãni de cafea, împreunã cu un prieten.” Sursa: https://www.facebook.com/InternationalHouseBucharest

Lasă un răspuns

